Alltid vanskelig å starte..

Hei og god påske!

Det har seg jo slik at det er påske, og i den anledning burde man jo alle tenke mer over religion. Jeg selv er kristen, og akkurat i denne høytiden er det vanskelig for meg. Jeg har ikke rørt en Bibel siden et familiemedlem av meg døde i Februar. Jeg har ikke sluttet å tro, men jeg la det litt «på hylla». Jeg trengte litt avstand til alt og alle. Men så er det jo denne påsken da, det er nå jeg burde fokusere på Gud og Jesus.

For mange så handler påsken bare om et påskeegg fylt av godteri eller gule kyllinger. Jeg synes det er trist at så mange tenker på godteri isteden for at Jesus ble hengt på korset og stod opp igjen! For all del jeg forbinner også påske med lange turer i solen, kvikk lunch, gul saft og påskekyllinger. Men påsken er jo så mye mer enn bare det!

En venn av meg har presset meg mye i det siste til å finne frem Bibelen min igjen. Jeg har ikke villet, jeg har «strittet imot». Han har sendt meg mange oppmuntrende meldinger noe som virkelig gjorde en forskjell. Jeg bestemte meg derfor for å finne frem Bibelen min igjen å bare lese. Når jeg først var i gang så var plutselig hele Markus Evangeliet lest, og jeg var bare så glad. Jeg er så fornøyd for at jeg tok skrittet tilbake igjen. Det er alltid vanskelig å begynne igjen, men sååå godt det føles! Det er viktig å huske på å ta seg tid til Gud. Bønn, lovsang, gudstjenester og bibel lesing!

gud

xx

Legg igjen en kommentar

