Kjærlighet gjør blind..

Hallo 🙂

Jeg har en lang stund tenkt på det gamle ordtaket «kjærlighet gjør blind». Når jeg var yngre så syns jeg alltid det var så teit. Ja teit! Jeg forstod det ikke, og jeg tror ikke du forstår det før du opplever det selv. Noen opplever kjærlighet før enn andre, og det kan være både bra og dårlig. Personlig ville jeg valgt å «vente» med å bli forelsket.

Det er så mange følelser i sving alltid. Kjærlighet, hat, sjalusi, glede, sorg osv. Det er litt sykt at en person kan sette i gang alt dette inne i deg! Hvordan bare et smil fra den personen kan gjøre deg glad i en hel dag. Men også hvordan en feil formulert setning kan få deg til å bli kvalm og begynne å grine med en gang. Kjærlighet er merkelige greier folkens.

Jeg personlig synes det er skummelt hvor mye dritt du godtar når du er forelsket. De første månedene er jo den personen helt perfekt i dine øyne. Du finner ingen feil, hverken i utseende eller personlighet. Alt de gjør er fantastisk, ingenting er galt. Etter en stund begynner du å finne småfeil, ikke noe stort kanskje. Men du finner noe som gjør dem mer menneskelige. Dere begynner kanskje å krangle? Det som er så skummelt er at det er så enkelt å bli såret av den personen. Han vett akkurat hvilke knapper han skal trykke på for å få deg til å føle deg dritt. Og du aksepterer det, for du elsker han jo. Dette er så feil, så hvorfor godtar vi det? Hvorfor greier vi ikke å si i fra om at dette ikke er greit? Jeg personlig får alt for dårlig samvittighet når jeg tar igjen. Jeg får skyldfølelse opp til ørene.

Jeg antar at du må gjøre feil og lære av dem. Det er så mye å  lære, noe nytt hver eneste dag. Det er vell alt du kan forvente når to så forskjellige mennesker skal lære å leve med hverandre.

Dette ble bare en liten (lang) tankerekke fra når jeg egentlig skulle gjort matematikk 😛

kjærlighet

xx

Legg igjen en kommentar

