Boblen

Så sitter jeg her igjen da. I senga. Min deilige seng. Puter og tepper tar opp all plassen, og jeg ligger knøblet mellom dem. Lyset er av. Musikken durer i ørene mine. Pia Mia er på fullt volum. Jeg er inne i boblen min. Boblen der ingen trenger inn. Boblen som bare kommer frem mitt på natten når jeg er alene. Boblen som sluker meg hel. Tankene er så mange, og så forskjellige. Jeg prøver å finne ut av ting. Jeg prøver å bli enig med meg selv. Alt skal skje mitt på natten. Tankene mine skal bli så dype, og såre. Jeg liker det til en viss grad.

Jeg tenker på hva som skal skje med skolen. Er det flære plasser igjen? Må jeg vente ett år til, og komme på etterskudd.

Jeg tenker på prisen av å ta det på internett, jeg tenker at det hadde vært så mye billigere hvis jeg hadde flyttet til Stavanger.

Jeg tenker på hvor mange drømmer jeg hadde, drømmer som aldri kom til live. Drømmer som aldri kan komme til live så lenge jeg er syk.

Jeg tenker på hvorfor jeg ble syk.

Jeg tenker på når jeg blir frisk.

Jeg tenker på alt jeg vil gjøre når jeg orker, og har mer energi til overs.

Jeg tenker på alt jeg har gått glipp av.

Jeg tenker på alt jeg har gjort, og hva som gikk galt.

Jeg tenker på alle presentasjonene mine, og hvordan perfeksjonisten i meg ikke er fornøyd.

Jeg tenker på hvor mange humørsvingninger jeg har. Hvordan jeg i det ene øyeblikket er glad og fornøyd, mens i det neste er trist å lei.

Jeg tenker på døden. Hvorfor lar Gud den og den dø?

Jeg tenker på de som tar selvmord hvor svake de er. I tillegg tenker jeg på de som får noen til å ta selvmord, hvordan de er enda svakere.

Jeg tenker.. Jeg tenker så hardt på alt dette. Jeg greier ikke mer i kveld, det blir for mye. Det blir for sårt.

xx

Legg igjen en kommentar

