Latskap?

Jeg har så mye jeg må gjøre. Alt for mye egentlig. Alt for mye å gjøre, og hva gjør jeg? Ingenting.

Jeg har alltid vært slik. Når jeg har oppgaver og ting jeg må gjøre så stresser jeg over det, i stede for å faktisk bare få det unnagjort. Det er en veldig slitsom uvane, men den er så ekstremt vanskelig å vende.

Jeg ler av meg selv når jeg tenker på hva jeg gjør. Jeg vet jeg må gjøre lekser. Jeg går å tenker på det hele dagen. Tenker på alle sidene jeg må lese og oppgavene jeg må gjøre. Jeg stresser over det. Nå snakker jeg ikke om vanlig småstress, nei dette er stress på et annet nivå. Jeg føler et enormt press bare fordi jeg har noe jeg må gjøre, og da er det enklere å ikke gjøre det. Er det fordi jeg er lat? Jeg vet faktisk ikke. For jeg vil gjøre det, men jeg finner aldri tiden til det, fordi jeg bruker tiden min på å tenke på det.

large

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare lekser. Det kan være hva som helst. Når jeg føler press på noen måte så begynner jeg å stresse. Og når jeg stresser så greier jeg ikke å gjøre noe.

Føler jeg et press på å se slik å slik ut? Da burde jeg jo gjøre noe med det, for å få en forandring. Det er jo det logiske å gjøre, men jeg orker ikke. Jeg går heller rundt å tenker på at jeg burde gjøre det. ”Jeg burde rydde rommet mitt” ”Jeg burde ringe hun opp igjen, eller svare på den meldingen”.

Det er så slitsomt å jeg prøver å fikse på det. Denne uken bestemte jeg meg for at jeg skulle bli effektiv. Jeg tenkte jeg skulle gjøre alt det jeg tenker ”jeg må” eller ”jeg burde” gjøre. Så i går kveld skrev jeg en liste. Skrev ned alle planene mine. Skrev ned gjøremålene mine. Jeg skulle virkelig gå inn for det denne uken. Så hva skjedde? Kroppen min reagerer på press og jeg ble sykere enn noen gang. Jeg har sovet gjennom hele dagen. Vært for sliten til å gå, for sliten til å gjøre noe som helst. Jeg som skulle være så effektiv i dag….

large-14

Heldigvis er det en ny dag i morgen! Jeg håper jeg kan sprette ut av sengen i morgen og gjøre alt jeg skal, slik at jeg er sånn halvveis i rute! Ååååå som jeg gleder meg! Jeg vil greie å snu på denne uvanen. Krysser fingrene for at kroppen min spiller på lag med meg i morgen tidlig.

xx

Legg igjen en kommentar

