Når den dårlige samvittigheten kommer snikende

Hei dere.

Det er kveld, eller natt er det vell. Jeg sitter i sengen min. Ullpjamasen er på, og føttene er tukket godt under dyna. Himmel på jord av Kurt Nilsen durer i ørene, og jeg nyter at julen snart er rundt hjørnet. Julemusikken er på, julepynten begynner å komme på plass, og med den kommer den dårlige samvittigheten.

Den kommer alltid snikende når jeg minst vil det. Hver kveld når jeg egentlig skal sove. Den dårlige samvittigheten ovenfor Gud.

Jeg vil ikke si jeg «glemmer» Gud eller troen min, for det blir feil. Jeg ber daglig, ofte mange ganger til dagen. Men jeg har liksom lagt det litt på hyllen. Bibelen min har stått urørt så lenge at jeg snart kan tørke støv av den. Spillelisten min som er sprekkfull av gode, fine lovsanger er heller ikke blitt hørt på…

large-4

En kommentar jeg fikk i dag var den klassiske «You need Jesus». Jeg ble helt satt ut, og fikk en skikkelig stor klump i magen. For selv om det var ment som tull så innså jeg at ja, jeg trenger Jesus. Jeg trenger han så utrolig mye. Jeg innser faktisk ikke hvor mye jeg trenger han før om kvelden når tankene blir så dype, og jeg så sårbar. Jeg trenger han, så hvorfor tar jeg meg ikke tid? Hvorfor sitter jeg heller her å blogger, enn å plukke opp Bibelen, og lese meg noen vers?

Hvordan kan jeg gå rundt å si at jeg gleder meg så ekstremt mye til jul, og så ikke ta meg tid til han julen handler om? Jeg føler meg som en hykler, og det er ikke en god følelse.

large-19

Jeg har lovet meg selv å ta meg mer tid når jeg reiser nå. Helst før, kanskje i morgen tidlig. For all del, det er ikke krise at jeg ikke har lest i Bibelen og hørt på lovsang, det er ikke det. Det er bare at jeg føler meg så bra når jeg gjør det, jeg føler meg så hel. Når jeg kan få en slik følelse av å gjøre noe, så burde jeg jo gjøre det?

Og dere? Bare et lite tips, hvis dere føler dere litt triste en dag så bør dere søke på : «Father’s love letter» på youtube. Hvis ikke det gir dere en gladfølelse så vet ikke jeg ❤

Uansett, nå skrur jeg av pcen, tar julemusikken enda litt høyere og lukker øynene.

xx

Legg igjen en kommentar