En rotete perfeksjonist

En rotete perfeksjonist, det er det jeg er. Hvis jeg skulle beskrive meg selv så ville det være de to ordene jeg brukte. To ord som ikke skulle fått lov å stå sammen, to ord som gir meg et kaotisk liv.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne å forklare dette, og om jeg i det hele tatt får det til. Jeg forstår det ikke helt selv en gang, så det er så vanskelig å sette ord på det. Jeg skal prøve å forklare så godt jeg bare kan.

Rommet mitt er som regel veldig rotete. Stuen min er som regel veldig rotete. Alt jeg tar i blir til et eneste stort rot. Rot, rot, rot. Men oppi alt dette kaoset så har jeg et system. Jeg blir ikke fornøyd hvis ikke systemet mitt er akkurat slik som jeg vil ha det. Jeg kan få tvangstanker helt til det blir rett. Andre ser rot, jeg ser organisert kaos.

Jeg hater skole, jeg later som jeg ikke bryr meg. Jeg dropper dager med lekser, jeg tar alt i store skippertak. Andre tror jeg tar store snarveier, jeg vet at jeg ikke gjør det. Jeg gjør det skikkelig, så skikkelig at det begynner å bli latterlig. Når jeg får en respons på arbeidet jeg gjør å jeg bare får en femmer blir jeg irritert. Perfeksjonisten inni meg vil skrike. Andre jobber seg ihjel for å få samme karakter som jeg egentlig bare bruker en dag på. De blir super fornøyd, jeg blir skuffet.

large-20

Utseende mitt er så kaos som du får det. Jeg bryr meg fint lite, men samtidig så utrolig mye. Jeg gidder nesten aldri å sminke meg. Jeg orker ikke å bruke tiden min på å få falske vipper og negler. Jeg gidder ikke å farge håret mitt, kjøpe selvbruning og nappe bryna. Jeg går mye heller med håret i en alt for stor og sløv skitten dult. Jeg går i joggeklær og sover heller en ekstra halvtime i stedet for å gjøre meg klar. Jeg er et kaos, men et perfeksjonistisk kaos. Jeg blir gal hvis det bustete håret mitt ikke er akkurat så bustete som jeg vil ha det. Hvis ikke joggebuksa gir meg akkurat den rumpa jeg jobber for å få.

Jeg vet ikke om dette gir noen mening for dere, eller om jeg bare høres gal ut. Jeg høres sikkert gal ut, hahaha. Uansett, det jeg vil frem til er at alt rundt meg som regel ser ut som et kaos, men for meg er det ikke det. Jeg er en kaotisk person med en indre perfeksjonist som aldri blir fornøyd. Jeg vil lære meg å gi litt mer faen. Jeg vil bli slik som den kaotiske siden av meg fremstår. Jeg vil slippe å bry meg om kaoset mitt ikke er perfekt. Jeg vil bli fornøyd med den forbanna femmeren, eller rett og slett skjerpe meg, og levere sekser arbeid. Jeg vil slutte å bry meg. Jeg vil bare leve like kaotisk som jeg gjør nå, bare uten den indre stemmen.

xx

Legg igjen en kommentar

